© 2013 - 2017by Poland Airways. Created by Paweł S.
Regulamin Wirtualnej Linii Lotniczej Polandairways. §1 Wstęp Wirtualna linia lotnicza Polandairways (nazywana dalej PAW) jest organizacją założoną w celu połączenia pasjonatów lotnictwa wirtualnego oraz realnego. Linia jest zarządzana przez Organ Decyzyjny (zwanej dalej Zarządem). W skład Zarządu wchodzi Prezes (nazywany dalej CEO), oraz doradcy wybierani przez CEO. §2 Wymagania, oraz proces rekrutacji Pilotem PAW może zostać każda osoba która: Ukończyła 16 lat. Nie należy do innej POLSKIEJ wirtualnej linii lotniczej Wykazuję zaangażowanie oraz chęć poszerzania umiejętności Posiada kulturę osobistą i umiejętność współpracy w grupie Od kandydata na pilota PAW wymaga się: wykonywanie bezpiecznego startu oraz lądowania utrzymywanie wskazanej wysokości, prędkości oraz kursu wykonywanie zwrotu na wskazany punkt nawigacyjny wykonywanie podejścia ILS prawidłowe czytanie map odczytywanie depesz pogodowych (METAR) Proces rekrutacji: Każdy kandydat, który złożył aplikację członkowską za pośrednictwem strony internetowej linii PAW zobowiązany jest do odbycia rozmowy kwalifikacyjnej z Dyrektorem Działu Kadr. Po pozytywnym zakończeniu ww. rozmowy kandydatowi nadawany jest tytuł Student Każdemu Studentowi zostanie przydzielony Instruktor, który będzie odpowiedzialny za prawidłowe przeszkolenie przyszłego pilota oraz zaznajomienie go z procedurami operacyjnymi obowiązującymi w PAW. Po przeszkoleniu podstawowym (regulamin, SOP, obsługa FSAirlines) kandydat zostaje przekazany do Szefa Wyszkolenia który przydziela instruktora do szkolenia na stopień Pilot. Każdy nowy pilot po przyjęciu do linii przez 30 dni może wykonywać wyłącznie loty oznaczone w rozkładzie jako TRENING. Po zdaniu egzaminu teoretycznego Student otrzymuje status Pilot. FO NIE MA PRAWA do wykonywania lotów w sieciach VATSIM/IVAO pod callsingiem PAW. Jeśli pilot wyraża chęć lotów online pod callsingiem PAW zgłasza taką chęć Szefowi Wyszkolenia i zostaje skierowany na szkolenie na stopień Flight Captain. Po odbyciu szkolenia oraz zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego kandydat dostaje status Flight Captain i może posługiwać się callsingiem PAW w sieciach VATSIM/IVAO. §3 Prawa i obowiązki pilotów. Prawa pilotów: Każdy pilot PAW ma prawo do wyrażania własnego zdania na łamach forum. Każdy pilot PAW ma prawo brać udział w oficjalnych głosowaniach. Każdy pilot PAW ma prawo zgłosić swoją kandydaturę na piastowanie funkcji administracyjnych. Każdy pilot PAW ma prawo złożyć wniosek o odwołanie pojedynczego członka Zarządu. Każdy pilot PAW ma prawo do złożenia zażalenia na funkcjonowanie Wirtualnej Linii Lotniczej PAW. Obowiązki pilotów: Każdy pilot PAW w ciągu jednego miesiąca ma obowiązek wykonania: 1 lotu online pod callsingiem PAW w sieciach VATSIM/IVAO/FSAirlines Pilot, który nie wykona minimum w danym miesiącu musi odrobić brakujące loty w kolejnym miesiącu. Pilot, który nie wykona minimum w kolejnym miesiącu otrzymuje status INACTIVE Pilot ze statusem INACTIVE zachowuje wszelkie prawa, które miał, poza czynnym i biernym prawem wyborczym, oraz prawem do rezerwacji samolotu - pod warunkiem, że utrzymuje kontakt z linią, oraz uzasadnieni braku aktywności. W przypadku braku lotów i nieutrzymywaniu kontaktu z linią przez ponad 3 miesiące, Zarząd linii podejmuje próbę kontaktu z Pilotem, po czym przedstawia sprawozdanie i ewentualnie poddaje pod głosowanie usunięcie Pilota z linii. O usunięciu z linii decyduje większość głosów wszystkich pilotów uprawnionych do głosowania. Pilot INACTIVE odzyskuje poprzedni status na jego wniosek po wykonaniu minimum nalotu, w dwóch kolejnych miesiącach. W przypadku Pilotów o randze Student - przed pierwszym egzaminem - przejście w status INACTIVE jest równoznaczne z usunięciem z linii. Za egzekwowanie powyższego odpowiedzialny jest CEO, lub osoba przez niego wyznaczona. Każdy pilot PAW ma obowiązek wykonywania lotów z ogólną oceną powyżej 90%. W przypadku przekroczenia limitu 90% pilot musi złożyć poprzez Prywatną Wiadomość do Kontrolera Jakości lub na otwartym forum PAW raport z lotu z podaniem powodu niskiej oceny lotu. Każdy pilot PAW ma obowiązek zachować profesjonalizm oraz kulturę osobistą na: forum, shoutboxie, TeamSpeak, Mumble, PW oraz podczas lotów w sieciach VATSIM/ IVAO. Każdy pilot PAW ma obowiązek dbania o dobry wizerunek linii na wszystkich płaszczyznach. Każdy pilot PAW ma obowiązek brać aktywny udział w życiu PAW. Każdy pilot PAW ma obowiązek stosować się do zapisów w Standard Operation Procedures (SOP) §4 Flota Gdy stan samolotu wynosi mniej niż 97% należy bezzwłocznie zgłosić go do naprawy. Niezastosowanie się do wyżej wymienionej zasady grozi poważną awarią maszyny w trakcie lotu. Każdy pilot PAW ma prawo zgłosić wniosek o zakup lub leasing nowej maszyny. Prośba taka musi być odpowiednio uargumentowana. Dodatkowo pilot proszący o zakup maszyny specjalnej (np. TU154, CONCORDE, C130) zobowiązuje się do wykonania minimów lotów potrzebnych do zwrotu kosztów maszyny. Każdy pilot PAW ma prawo zabrać maszynę znajdującą się poza HUBem gdy: Samolot znajduję się na danym lotnisku powyżej 48h Po uzgodnieniu z pilotem który danym samolotem przyleciał. Samoloty stojące w HUBie nie obowiązuje wyżej wymieniona reguła. Każdy pilot PAW ma prawo złożyć wniosek o stałą rezerwację maszyny znajdującą się we flocie PAW. Aby ubiegać się o rezerwację należy spełnić następujące warunki: Wylatać miesięcznie minimum 20h lub 10 lotów. LUB: Dokonać dobrowolnej wpłaty na rzecz PAW (domena, serwer, FSA) Każdy pilot PAW wykonuje loty na przydzielonych mu samolotach, bez zgody właściciela inny pilot nie ma prawa latać przydzielonym innemu pilotowi samolotem. §5. Pensje i rangi FSAirlines.net Chief Executive Officer: 20% dochodu linii lotniczej Chief Exe. Offic. V-ce.: 19% dochodu linii lotniczej Manager ATC: 18% dochodu linii lotniczej Manager for the Image: 18% dochodu linii lotniczej Manager Marketing: 18% dochodu linii lotniczej Manager Personnel: 18% dochodu linii lotniczej Manager Support: 18% dochodu linii lotniczej Manager Technical: 18% dochodu linii lotniczej Manager Training: 18% dochodu linii lotniczej Senior Flight Cap.: 17% dochodu linii lotniczej Flight Captain: 16% dochodu linii lotniczej Pilot: 15% dochodu linii lotniczej Student: 5% dochodu linii lotniczej Piloci w randze Student mają prawo wyłącznie do wykonywania lotów oznaczonych jako TRENING, samolotami wąskokadłubowymi: (B737, A320, ATR, DH8D, E70/90) Piloci w randze First Officer mają prawo do wykonywania wszystkich lotów rozkładowych samolotami wąskokadłubowymi: (B737, A320, ATR, DH8D, E70/90, B757) Piloci w randze Pilot / Flight Captain / Senior Flight Captain, mają prawo do wykonywania lotów rozkładowych wszystkimi samolotami we flocie: (B737, A320, ATR, DH8D, E70/90, B757, B744, B763, A330, A340) §6. Zakończenie Powyższy regulamin dotyczy wszystkich pilotów oraz rekrutów ubiegających się o pracę w PAW. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z odpowiedzialności. Osoby nie stosujące się do wyżej wymienionych zasad zostaną przekazane do dyspozycji zarządu. Autor: Zarząd PAW.
Menu
Home
Download
Download
Malowania
Pliki
Dla pilota
Dla pilota
Mapy
Statystyka
Eagle Polska
FSPassenger
Plan FSAirlines
Plan lotu
Plan lotu
Plan lotu 1
Plan lotu 2
Plan lotu 3
Media
Media
Video
Foto
Forum
Załoga
Załoga
Zarząd - Staff
Załoga - Pilots
Regulamin
Kontakt